יום שני, 31 בדצמבר 2012

אחת, אחת - ניסיון לסיכום שנת 2012


מנסה שוב ושוב לסכם שנה, ישנם סיכומי כמה חודשים, סיכומי חצי שנה, משהו במהלך כל העניינים נמעך לתוך בליל - כמו מלא מלא ניירות של קרמבו מעוכים אחד בתוך השני. כדור אלומיניום מושלג של אמוציות - אהבות, פחדים, כאב, יאוש, תקווה. אני לא מצליחה למפות את השנה הזאת, אני אפילו לא רוצה להיזכר. יש דברים שאני מזכירה לעצמי כל הזמן, בעיקר בדמות ניירת שאגרתי והשבוע זרקתי את רובה.

אז אני חוזרת בפוסטים ישנים מתחילת השנה, מאמצע השנה, מלא מלא מהחודשים האחרונים, יש ימים שאני כבר לא זוכרת, יש ימים שלמים שאני נוברת ברשת כדי למצוא מה קרה שם באותם המקומות - הטיימליין יספר לי כי הזיכרון שלי מתעתע בי (אבל גם על הטיימליין קשה לסמוך כי הוא החליט להעלים את החודשים שבין דצמבר 2011 - מאי 2012, מסיבותיו השמורות לו).

יכול להיות שזה עוד לא הזמן שלי לסכם כל כך מהר, כאילו כל רגע הכל מתחיל מחדש. גם הימים האחרונים הם התחלה חדשה. החלטתי ללכת בה בביטחון. אולי יהיה זה מבחינתי רק בעוד שמונה שנים - סיכום עשור. בכל מקרה אני זוכרת בהתקף של כלום שתלשתי דשא מהאי תנועה בקפלן, על החלק שקרוב לאבן גבירול ובכלל, כבר ראיתי בעיניים שלי בברור שאין שם דשא ומעולם לא היה כנראה. אבל זה מה שאני זוכרת.


כשהייתי בפיקניק לפני כמה ימים ביער המלאכים בקריית גת, זה היה אחד הימים האמוצינליים, כל האש הזאת והעשן הוכיחו שהניסיונות לדחוק זיכרונות גדולים עליי. על אף שלא ידעתי עוד כמה משברים, כלומר, אתגרים, העולם יזרוק עליי ככה לקראת סוף השנה. אני זוכרת שביער המלאכים מישהו אמר במעגל שיחה שעשיתי ככל האפשר להימנע ממנו, הוא אמר שמותר קצת ליפול ולהישבר, שספינת המחאה תעבור בדרך ותאסוף אותי אליה. על הספינה עוד לא עליתי, אבל מצאתי רפסודה בדמות מאזדה ירוקה.

היי שלום 2012 ותודה על הדגים.




(את התמונה צילמה ליאת בירון - אני ובוץ' הכלב הכי מתוק והכי אנרכיסט, בדרך ליער המלאכים, באותה רפסודה, עם חמישה אנשים ושלושה כלבים).
 ‎


יום שבת, 22 בדצמבר 2012

התמונה הגדולה - חלק ב.2



אני עוברת באותו רחוב ארור.      

בקצה הרחוב נמצאים המגדלים המתנשאים מעליי. ולא רק עליי.
לידם, ממלכת הפחד, כמו בסרט אקספרסיוניסטי גרמני,  שמזכירה לי כלא.

אני עוצרת מדי פעם, שם, בנקודה ההיא. לפעמים גם מדברת אליך.
לפעמים מרגישה שם קצת לבד מדי.
איך לעזאזל כל השאר מתמודדים עם זה? הם בכלל מתמודדים עם זה?
איבדתי בקיץ האחרון הרבה אנשים שאהבתי.

ואז פתאום אני מצליחה לתקשר עם מישהו, יש תחושה של שותפות גורל, יש תחושה של קהילתיות, אז אני נאחזת בה עם קצות הציפורניים – מפחדת להתנהג כמו מטומטמת, תמימה, רגשנית, משעממת מדי.
לא רוצה להיות לבד, לא יכולה להיות לבד.

אני חושבת שאני עושה היום את מה שבאתי לעולם לעשות.
אני יכולה לקרוא לזה בכמה וכמה שמות אבל זה לא משנה. מי שמכיר אותי יודע מה אני עושה, אני חושבת שאולי אולי מישהו גם מעריך.
זה די בעייתי לחיות כל כך הרבה שנים עם רגשי פחיתות, פחות כבוד, פחות חיבה, פחות אהבה.
אני מניחה שיש כאלה שאני לא מעניינת אותם, אולי גם יש כאלה שלא רוצים לראות את הפרצוף שלי בגלל שאני מזכירה להם דברים שהם היו מעדיפים כבר מזמן לשכוח, אולי.
אולי אני אוכלת סרטים. אני בטוח אוכלת סרטים.

נזכרת כמה חיכיתי לחיים שאני חיה עכשיו, וזה בסדר.
אבל היום, היום כשהתחלתי כבר להתקרב למקומות שרציתי להיות בהם, הכל נהיה הרבה יותר מדי מקושקש.
אני לא ברורה לאיש ולי ולעצמי גם.
אני לא מבינה דבר וחצי ולפעמים נראה לי שקשה לי מדי לחזור לתלם.
שיזדיין התלם.

לא נכון היה ללכת עליו כל כך הרבה זמן. כמה קיצורי דרך עשיתי לעצמי ולא למדתי שום דבר בדרך.

היום אני יודעת שהדרך לא באמת כזאת ארוכה. אני פשוט יכולה לקום ולהפסיק להאמין לכל הבולשיט הזה.
רק ביני ובינך, יכול להיות שזה בכלל לא נורא להיות הומלס.
ומי בכלל קבע שמי שאין לו ארבע קירות מרובעים וגג עם מנורה מסריחה מעליו הוא הומלס?
משגע אותי שהם הצליחו לחדור לך לתוך השלד, לתוך הבסיס שלך ולשכנע אותך שאם אתה מאבד את הבית שלך, אז סופית איבדת את הכבוד שלך.
זה לא נכון. זה לא הבית והרכוש שעושה את הכבוד שלך ובכל מקרה זה לא הכבוד שלך שיסדר לך חיים מאושרים.

אני יכולה לחיות איפה שבא לי. זו קלישאה להגיד שהבית הוא איפה שהלב, אבל קלישאות הן נכונות ולכן הן קלישאות.
הלב שלי במקום, הבית שלי במקום.
אז אני יכולה להסתובב בעולם, לבקר בשבטים של חקלאים ולקטים.
לצאת מבין ארבעת הקירות ולנשום, להשתחרר מהכבלים ולרקוד.

אני יכולה להקשיב, ללמוד, לאהוב.
אני יכולה לישון בלילה, אני יכולה לחלום.
אולי זו החלמה, אבל אני עדיין סוחבת על עצמי עוד מליון צלקות ישנות.
אולי לסחוב אותך איתי לנצח זה הדבר הנכון לעשות.

אני לא אאמין להם יותר לעולם, לא מאמינה להם לאף מילה.
אני לא אשחק את המשחק. הכללים מזמן נשברו בשבילם ועכשיו הם נשברים בשבילי באופן סופי.
הכבלים שלי, הכללים שלהם, נשרפו יחד איתך.

מאז שהלכת אני שבורה, מפוזרת, מבוזרת, ממוקדת מטרות.
לא יעבדו עליי עם ה-"תבחרי מטרה אחת".
אני רוצה עולם הוגן, נקי, בריא, אקולוגי, אוהב, קיים,לא הולך ונעלם.
עולם מתחשב בזולתו וסביבתו, עולם טבעי.
אבל אני שבורה.

אני מנסה כבר זמן מה להבין מה קרה אז,
מנסה לחבר נקודות, לראות סימנים, להבין אולי גם מי הייתי.
לפני שהשתניתי.
מנסה לחפש את עצמי מאז אותו ערב.
אני יכולה לשמוע רק את הקול העמום שלי ברשת
ואת האנשים האלה שכבר כל כך הרבה זמן לא ראיתי.

יכולנו לחיות, יכולנו למות.
יכולתי לאהוב אותך.
כל מה שאני זוכרת זה שכל כך כעסתי עליך אז.
המוח כל הזמן מתעסק- הבנתי אותך? לא הבנתי אותך? זה משנה בכלל?
לא. לא את ההבנה שלי אותך, לא ההבנה שלך את העולם שנברא, לא העובדה שמצבך – לא באמת רע, זה רק העולם הישן, עידן הבטון והברזל שהקשיח את גבך, את ראשך, את שכלך.
אבל לא את לבך. בעצם, אולי גם את לבך.
ואז כשבערה בך אש, ראיתי.

תמיד שנאתי את רחוב קפלן.



walter.h1900@gmail.com


יום חמישי, 13 בדצמבר 2012

רוטינה א.2

לקום.לרוץלרוץלרוץלרוץלרוץ.

לרדוףלרדוףלרדוףלרדוףלרדוף.

לכעוסלכעוסלכעוסלכעוסלזעום.להפסיק 

רגע,הלבמחמיץרגע,לעצוררגע

להביןלאלרצותעודלהמשיךלהבין

לשמועמוזיקהלישוןמחובקת.

"ליפולעלגןעדן"






walter.h1900@gmail.com

יום רביעי, 5 בדצמבר 2012

רוטינה. א.1

קמהבבוקריוצאתמהחדרמדליקהאתהקומקוםהולכתלשירותיםשוטפתידייםפניםמחצחתשינייםמכינהאתהתהשמהמוזיקהמתחנתרדיובאינטרנטשותהתהבודקתמיילים\פייסבוקכפיפותבטןיוגהיוצאתעםהכלבמרתיחהאתהמיםמייליםפייסבוקאוכללכלבלנקותלארנבאתהכלובאוכללארנבשותהתהמעשנתסיגריה.

התמונה מ FUN BLOG - Misty Morning



Off Notes On Facebook
walter.h1900@gmail.com

יום ראשון, 2 בדצמבר 2012

גמדים\ הילי ולטר


לחברה שלי נשבר כבר מהצבא, אבל אחרי מליון תככים ובלאגנים, היא עברה למורת רוחה לבסיס קרוב לבית. בהתחלה היא עוד הייתה מתוסכלת מהעניין, הרגישה שהיא לא ממצה את עצמה וכל הבולשיט הזה של אנשים אידאליסטים כמותה, ואז צצו כל הבעיות בבית, ההורים היו משגעים אותה, היא הרגישה שהיא מאבדת את העצמאות שלה, זו שהתעקשה לבנות במשך שנתיים מחוץ לבית וגיל התבגרות ארוך רבוי מאבקי כוחות. אז היא עברה לגור איתי. בבית שלנו שליו יותר.

כל יום היא חוזרת הביתה, הכי מאוחר בחמש וחצי. היא מתקלחת, דוחפת משהו לפה, שוכבים קצת ורואים שידורים חוזרים של "משחק החיים". לפעמים היא מספרת, יש לה הרגשה שבלילה, או גם סתם כשהיא שקועה בניירת במשרד ולא שמה לב, נכנסים לה לראש גמדים, דרך האוזניים הם נכנסים, מספרת שלפעמים היא יכולה לחוש את זרועותיהם הקטנות, הלחות מזיעה, היא מרגישה את הגמדים מזדחלים לה לראש, הם חוצבים לה במח, גונבים פיסות של חכמה , כישרון, אישיות ורגש, היא אומרת "הם גונבים לאט ובזהירות, לאט ובטוח".

לפעמים הייתי בא לבקר אותה בבסיס, המפקד שלה היה "עארס" צעצוע כזה, חושב שהוא "מי יודע מה" חתיך. מספר כל הזמן איך הוא "מת לשבור ת`ידיים לאידיוט ההוא מחיל האוויר". באיזה יום חמישי אחד בדיוק חזרנו מאיזה פאב וראינו אותו מנסה להתחיל עם בחורות ביציאה מאיזה מועדון מסריח בחיפה בעיר, "אויש, איזה אידיוט!" מלמלתי לעצמי, והיא שתקה.

היא נורא שקטה לידו, אני חושב שזה בגלל שהיא לא רוצה לפגוע בו. אני מתבדח עליו כל הזמן. תכלס, אם היו נותנים סמכות בצבא לפי הכישרון והשכל, לדעתי היא הייתה לפחות המפקדת של הבסיס, גם אחרי שהגמדים חצבו במח היפה שלה.

היא כל כך  שקטה בזמן האחרון, שומרת את כל מחשבותיה לעצמה, אני דואג לה. לקחתי אותה במוצאי שבת נעים לחוף  הים, ישבנו על  סדין מרופט ושתינו יין אדום, חשבתי שהיא תשתה ותתחיל לספר, תתחיל לדבר, אבל היא עדיין שתקה, אמרתי לה שאני מפחד שיום היא תתפוצץ מכל הרגשות   האלו, אבל היא אמרה שהיא לא מדברת כי היא כבר לא מרגישה כלום, שלפעמים זה מלחיץ שכבר את האהבה שלנו היא לא מצליחה להרגיש. אבל רק איתי היא מרגישה בטוחה היא אומרת, מנסה להרגיע אותי, בטוחה -  כשייגמר הצבא היא תחזור לעצמה.

אני חושב שפעם ראיתי אותה מנסה להרוג אותם, את הגמדים האלו. נכנסתי לילה אחד לשירותים בסביבות ארבע לפנות בוקר, היא ישבה על הרצפה הקרה, ליד האסלה, כיוונה את האקדח שלי לראש שלה. עצמה עיניים חזק, כשנכנסתי היא פקחה אותם גדולות ומבולבלות, היא אמרה שהיא לא יכולה איתם יותר. לקחתי אותה לחדרינו, נתתי לה לשתות קצת וויסקי שתירגע,שתנשום. היא בכתה בזרועותיי ארבע שעות לערך, ואז עצרה אותך בכח, בלעה אותן והעמידה פני רגועה. לבשה את מדי החאקי והלכה לצבא.

כמה ימים אחרי זה, החזרתי אותה הביתה, בזמן שהיא התקלחה הכנתי לה סלט, כל הדרך היא דיברה על כמה שבא לה סלט כזה גדול ומלא ירקות, מלמלה משהו על "מזון למח", אולי היא השלימה עם העובדה שהגמדים גונבים ממנה ובסוף היא תגמור כמו אחת הפוסטמות בבסיס שלה, היא השלימה עם זה, מבחינתה זה כבר בסדר.

ובלילה, אחרי ששכבנו והיא נרדמה, ראיתי אותם מנסים להיכנס לראש שלה, כל הלילה עמדתי על המשמר. מיניתי את עצמי מילולית כ"שומר הראש" הקטן והיפה שלה. הנחתי ידיים על האוזניים הרכות שלה, ארבתי להם בחושך, הסתרתי את עצמי אפילו מאורו של הירח, נשארתי ער ושמרתי שלא ייכנסו. זה לא היה פשוט בכלל , הם היו קצת יותר משלושים, לא כולל נשים וילדים.

נשארתי ככה בכל לילה, שומר עליה, שומר על הראש שלה. עד הלילה האחרון בו נפלתי שדוד מעייפות אל זרועותיה, ראשי נח על בטנה, היא ליטפה וליטפה אותי בחום. עורו של הירח זהר על גופינו האחד, היא הייתה קפואה כקרח. בבוקר כשהתעוררתי, היא כבר הייתה ללא רוח חיים. לבשה את המדים והלכה לבסיס.
פתאום גם אני הרגשתי "חלול" יותר .



walter.h1900@gmail.com