יום שלישי, 23 באפריל 2013

יומן גמילה ממחלת הצרכנות 23.4.13


רציתי לכתוב מעין פוסט חודשי על תרבות השפע ומחלת הצריכה, אז הקדשתי היום ככל הנראה אפילו מעט יותר מחשבה על עניין הצרכנות. אז היום הוצאתי: 8 ש"ח על מנת פלאפל ועוד 12 ש"ח על שדרוג ערכת התפירה שלי. אני עדיין צורכת אינטרנט, חשמל, מים וכמובן משתמשת בדברים שנצרכו עוד קודם. את הבגדים שעליי לא רכשתי בכסף.

פעם קראתי לה תרבות ה"למה אני" צריכה "את זה. ובכל יום אני מנסה ככל האפשר להימנע מהשימוש בה. עד כמה שמתאפשר לי. התחנה המרכזית מפתה אותי לקנות כל מני שטויות בזול, אני לוטשת עיניים בשמלות קיציות חדשות ובמשקפי שמש שאין בהם חור שהכלב נשך. רציתי גם לעשות פירסינג ולמרות שהפירסר כמעט והוריד את עצמו לזנות בשבילי – עזבתי, כך עשיתי גם אחרי בהייה ממושכת במדף של משחות השיניים בסופר פארם אחרי שחיפשתי אולי משחה ללא פלואוריד וגם שם מנהל החנות אמר "אני מוריד לך ל 15", זה היה קשה אבל הצלחתי לצאת משם רק עם ארגז קולה זירו ריק, שדרוג לארון הבגדים (התמיד ארוז) שלי. אני מנסה לצמצם, קשה להיגמל מתרבות הצריכה, אך נראה שאני בדרך הנכונה.

זה יהיה קצר הפעם: קנו רק מה שאתם צריכים. כשאתם כבר יודעים מה אתם צריכים (ולא רוצים בשביל לרכוש לעצמכם איזה סמל סטאטוס ארעי או לא) קנו מוצרים שלא נוסו על בעלי חיים, השתדלו לקנות מוצרים שלא יוצרו בניצול של בני אדם, השתדלו לקנות מוצרים אקולוגיים, השתדלו לקנות מעסקים קטנים ולא מתאגידים, לפני כל אלו – השתדלו למצוא אלטרנטיבות יד שנייה, ברטרים, שוק החלפות, הבד קיימא, פשפשוק, מתנות של שפע מהעולם. השתדלו לחלוק, זה יחזור אליכם כשתצטרכו. תחשבו אולי יהיה יותר קל ליצור לעצמכם את מה שאתם צריכים – עץבעיר משחררים מדי פעם מתכונים לאיך להכין שמפו, מרכך, משחת שיניים, דאודורנט – גם טבעי, גם לא נוסה על בעלי חיים, גם לא עשוי מבעלי חיים, גם לא תאגידי ובכך גם אקולוגי. בכל מקרה תחשבו יצירתי. נסו לגדל לעצמכם את האוכל שלכם בכל פעם קצת יותר, אספו את הזרעים והגלעינים של פירות וירקות שאתם אוכלים. יש המון אתרים וקבוצות בפייסבוק שיסבירו הכל, ייעצו וילוו אתכם כמה שתצטרכו.

ככל הנראה, זו לא תהיה הפעם האחרונה שבה אני אעלה את התמונה הזאת באוב (שוב ושוב עד שנוכל לסמן V על כל סעיפיה) -  "איך חוזרים לחיות חיי קהילה":






כמה לינקים רלוונטיים נוספים:
דרקון ירוק - צרכנות חברתית
קיימות הלכה למעשה
העמותה לכלכלה בת קיימא
אושר - קהילת שיתוף מקיימת
פרמקלצ'ר
הסביבה - מדריך להקמת גינת מאכל
חיים אורגניים
קומפוסט להמונים
לא זורקים. מחדשים
בידיים
מזון טוב
הפיל הירוק - הדרכה לתרבות מקיימת
ועל הדרך גם שמיטת חובות 2013, כי גם לנו מגיע. ורק בשביל שלא נהיה חייבים כלום לאף אחד ולשום גוף ונוכל להתחיל לחיות את חיינו באמת מחוץ למירוץ העכברים.

walter.h1900@gmail.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה